دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گذار به سوی انرژی پاک/ رکورد نصب ۵ میلیون پنل خورشیدی در امریکا 

گذار به سوی انرژی پاک  رکورد نصب ۵ میلیون پنل خورشیدی در امریکا 
آمریکا در تلاش برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و گذار به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر با نصب ۵ میلیون پنل خورشیدی است.
کد خبر : 912109

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از  اینترستینگ اینجینیرینگ ، بر اساس پیش بینی انجمن صنایع انرژی خورشیدی (SEIA)، تاسیسات خورشیدی در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ میلیون و تا سال ۲۰۳۴ به ۱۵ میلیون خواهد رسید.

این انجمن با اشاره به اینکه آمریکا رسما از نصب پنج میلیون تاسیسات خورشیدی فراتر رفته است، این اقدام را به عنوان یک دستاورد قابل ستایش در گذار به سوی انرژی پاک معرفی می‌کند.

این کشور در سال ۲۰۱۶ موفق شد یک میلیون تاسیسات خورشیدی را نصب کند که این اقدام، خود، ۴۰ سال پس از نصب اولین تاسیسات خورشیدی متصل به شبکه در سال ۱۹۷۳ انجام شده است.

این تاسیسات عمدتا شامل پانل‌های خورشیدی است که با مهار نور خورشید، برق تولید می‌کند. پنل‌های خورشیدی را می‌توان هم روی پشت بام خانه ها، ادارات و سازه‌ها نصب کرد و هم به شکل آرایه‌های بزرگتر، روی زمین در سراسر کشور راه اندازی کرد.

در حاکی که این پنل‌ها را می‌توان در سراسر این کشور با تراکم قابل توجه در ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا، ایلینویز و فلوریدا مشاهده کرد، اما در حال حاضر کالیفرنیا با دو میلیون تاسیسات خورشیدی پیشتاز کشور است.

طبق داده‌های رسمی جمع آوری شده توسط SEIA و «وود مکنزی»، بیش از نیمی از تمام تاسیسات خورشیدی آمریکا تکمیل شده اند و از ابتدای سال ۲۰۲۰ به طور فعال در حال تولید برق هستند. ۲۵ درصد از آنها با اجرای موثر قانون کاهش تورم در ۲۰ ماه پیش، آنلاین شدند. این امر حاکی از افزایش سریع در استقرار و فعال سازی سامانه‌های انرژی خورشیدی در سراسر آمریکا طی سه سال گذشته است.

انرژی خورشیدی به دلیل توانایی آن در کاهش مداوم هزینه‌های برق، افزایش انعطاف پذیری جامعه و ایجاد فرصت‌های اقتصادی علاوه بر سازگاری با محیط زیست، به سرعت در حال افزایش است. با وجود تفاوت سیاست گذاری در ایالت‌های آمریکا، روند بازار نشان دهنده پتانسیل رشد قابل توجهی در سراسر این کشور است.

رشد تاسیسات خورشیدی این کشور عمدتا توسط بخش مسکونی انجام می‌شود که ۹۷ درصد از کل این سامانه‌ها را تشکیل می‌دهد.
در گزارش SEIA آمده است به نظر می‌رسد مالکان خانه به طور فزاینده‌ای با هدف کنترل هزینه‌های انرژی در تاسیسات خورشیدی سرمایه گذاری می‌کنند. در واقع، بخش مسکونی برای پنج سال متوالی و ۱۰ سال از ۱۲ سال گذشته به صنایع خورشیدی کمک کرده و رکورد‌های سالانه را به ثبت رسانده است.

«ابیگیل راس هاپر» «Abigail Ross Hopper» رئیس و مدیرعامل SEIA تاکید کرد: میلیون‌ها نفر در حال روی آوردن به انرژی خورشیدی هستند چرا که به طور مداوم موجب کاهش هزینه‌های برق، افزایش انعطاف پذیری جامعه و ایجاد فرصت‌های اقتصادی می‌شود.

امروزه هفت درصد خانه‌ها در آمریکا از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند و این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت. انرژی خورشیدی به سرعت به منبع اصلی برق در شبکه تبدیل می‌شود و به جوامع اجازه می‌دهد هوای پاک تری تنفس کنند و زندگی سالم تری داشته باشند.

این انجمن می‌گوید یازده ایالت و منطقه در آمریکا بیش از ۱۰۰ هزار سیستم نصب شده دارند. ایالت‌های دیگر نیز شاهد گسترش چشمگیری هستند مانند ایلینوی که قبلا یک بازار در حال ظهور با ۲۵۰۰ تاسیسات خورشیدی در سال ۲۰۱۷ بود، اکنون بیش از ۸۷ هزار سامانه خورشیدی را در خود جای داده است. به طور مشابه، فلوریدا شاهد رشد قابل توجهی بوده است و از ۲۲ هزار نصب در سال ۲۰۱۷ به ۲۳۵ هزار در حال حاضر، افزایش یافته است.

انتظار می‌رود که ۲۲ ایالت در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ از ۱۰۰ هزار تاسیسات خورشیدی فراتر بروند. این کشور اکنون به طور بالقوه دارای تاسیسات خورشیدی کافی برای پوشش همه خانه‌ها در ایالت‌های کلرادو، یوتا، آریزونا و نیومکزیکو است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته